top of page
Frågor & svar
-
Hur gör jag en ren reklamation i butiken?Om du inte är helt nöjd med kvaliteten på en vara du har köpt hos oss är du välkommen att reklamera den. Ta med dig kvittot och den aktuella varan till butiken och prata med personalen så hjälper vi dig gärna att lösa situationen.
-
Var hittar jag öppettiderna?Under fliken "kontakt" på hemsidan kan du se vilka öppettider som gäller.
-
Kan jag betala med Swish i butikerna?Absolut! Förutom kontanter och kort erbjuder vi även möjligheten att betala med Swish.
-
Vilka betalningsmetoder är tillgängliga i er butik?I våra butiker accepterar vi kontanter, Visa, Mastercard, American Express och Swish.
-
Vad gör jag om jag har fått en parkeringsbot?Vi beklagar att du har fått en parkeringsbot. När det gäller parkeringen utanför våra butiker måste vi följa markägarens regler för parkering. Vi har ingen kontroll över parkeringsbestämmelserna. Om du vill överklaga en parkeringsbot måste du vända dig till den myndighet eller organisation som utfärdade boten för att lämna in din överklagan.
-
Vad kan jag göra om jag inte hittar specifik vara i er butikssortiment?Vi uppskattar dina förslag på varor att lägga till i vårt sortiment. Om du saknar en viss produkt kan du skicka in ditt förslag via vårt kontaktformulär. Vi kommer att göra vårt bästa för att undersöka möjligheten att inkludera den i vårt sortiment. För att underlätta processen, vänligen inkludera så mycket information som möjligt, inklusive specifikt varumärke och gärna en bild på produkten. Tack för ditt engagemang!
-
Kan jag registrera mig som företagskund hos Göteborgs Orienthus?Absolut! För att bli kreditkund kan du ansöka på plats i den butik där du önskar handla. Kontakta gärna vår personal för att få hjälp med att göra en ansökan.
-
Hur ansöker jag om sommar- eller deltidsjobb på Göteborgs Orienthus?Du kan besöka fliken "jobba med oss" på hemsidan och lämna dina kontaktuppgifter, så kommer vi att kontakta dig.
-
Vad gör man som kund om en vara saknas i sina kassar efter leverans?Om du märker att en vara saknas i din leverans från oss, vänligen börja med att granska din plockbekräftelse som skickades till dig via e-post. Där anges om någon vara saknas på grund av att den tillfälligt varit slut i lager. Du behöver självklart inte betala för dessa varor. Om en vara som finns listad på ditt kvitto saknas, vänligen kontakta vår kundtjänst så fort som möjligt så att vi kan hjälpa dig. Kontakta vår kundtjänst: kundtjanst@bakal.se
-
Hur reklamerar man en vara jag köpt på bakal.seOm du upptäcker att en vara är felaktig eller felaktigt levererad, vänligen kontakta oss omedelbart på kundtjanst@bakal.se. Bifoga en eller flera bilder och beskriv felet för oss så att vi kan hjälpa dig på bästa sätt. För att underlätta processen, inkludera ditt ordernummer när du kontaktar oss. Vi kommer att ge dig instruktioner om hur du går vidare så snart som möjligt. Tack för din förståelse och samarbete.
-
Kan man hämta upp sina varor i någon av de fysiska butikerna?För närvarande erbjuder vi endast hemleveranser inom Göteborg och har tyvärr inte möjlighet att erbjuda upphämtning av varor i våra butiker.
-
Hur väljer ni ersättningsvaror?Vi strävar efter att välja en alternativ vara som bäst matchar den vara du har beställt. Funktionen hos ersättningsvaran kommer alltid att vara densamma, men till exempel förpackningsstorlek eller varumärke kan variera. Om du till exempel har beställt tomatpuré, kommer den inte att ersättas med något annat än tomatpuré, men det alternativa varumärket eller förpackningsstorleken kan vara annorlunda. Oavsett vilket kommer du alltid att debiteras det lägsta priset, även om den ersättande varan skulle vara dyrare.
-
Vad är en ersättningsvara?I vissa fall kan det hända att en vara tar slut efter att du har genomfört din beställning, men innan vi har haft möjlighet att plocka ihop den. I sådana situationer väljer vi en ersättningsvara som bäst matchar den ursprungliga varan du beställde. Du kommer alltid att debiteras det lägsta priset, oavsett om ersättningsvaran är dyrare eller billigare än den ursprungliga varan. Om du väljer att inte acceptera ersättningsvaror kommer ingen annan vara att skickas och du kommer självklart inte att debiteras för den.
-
Hur transporteras mina varor?Alla beställningar hanteras och levereras av Göteborgs Orienthus egen personal. Våra plockare packar dina varor på vårt lager, och leveransen utförs sedan av våra chaufförer. Med våra kylbilar, utrustade med frysfack, säkerställer vi en obruten kylkedja från vårt lager ända hem till dig, oavsett väderförhållanden. Vi använder moderna leveransfordon och planerar våra körscheman med miljöhänsyn i åtanke. Genom att optimera våra körrutter strävar vi efter att minska utsläppen så mycket som möjligt.
-
Vilka tider levererar ni?Vi tillhandahåller leveransservice under veckans samtliga dagar. Innan du genomför ditt köp ges du möjlighet att välja önskad leveransdag och tidpunkt. Dessutom kommer du att motta en mer exakt leveranstid, cirka en timme innan planerad ankomst.
-
På vilka orter kan jag e-handla?För närvarande erbjuder vi hemleveranser inom Storgöteborg. För att kontrollera om vi levererar till ditt postnummer kan du besöka vår startsida.
-
Försenad leverans, när kommer mina varor?Cirka en timme innan din leverans skickar vi ett SMS med en mer exakt leveranstid. Om det skulle uppstå något oförutsett som försenar din leverans, kommer vi att kontakta dig och ge dig information om detta.
-
När måste jag senast avboka min order?Du har möjlighet att avboka din order fram till kl. 11:00 på leveransdagen. Om du väljer att avboka din order efter denna tidpunkt kommer en serviceavgift på 99kr att debiteras för din leverans.
-
Vilken hållbarhet får jag på mina varor?Vi prioriterar hög hållbarhet för dina varor genom att noggrant välja produkter med tillräckligt lång hållbarhetstid före bäst-före-datumet. Om en vara har en kort hållbarhetstid kommer vi att erbjuda en likvärdig ersättningsprodukt om du har valt att acceptera ersättningar. Om du inte önskar ersättning, kommer vi att återbetala dig för den aktuella varan. Om vi av misstag inte uppfyller vår kontroll, ber vi dig vänligen att kontakta oss omedelbart. Vänligen ta med en tydlig bild på produkten där datumet är synligt så kommer vi att återbetala dig. Vi strävar alltid efter att undvika sådana händelser.
-
När dras pengarna från mitt konto?När du genomför din beställning reserverar vi en summa från ditt konto. Efter att din order har plockats utförs själva transaktionen. Beloppet kan därefter justeras beroende på om någon vara är slut eller om vi ersätter en vara och återbetalar mellanskillnaden. Om du betalar med Swish debiteras pengarna direkt från ditt konto. Vid återbetalning kommer vi att skicka tillbaka beloppet till dig via Swish.
-
Vad kostar det att få varor hemlevererade?När du handlar på www.bakal.se får du samma priser på matvaror som i våra fysiska matbutiker. Vårt team väljer noggrant och packar dina varor åt dig i våra matkassar. Plockningen är helt gratis, och om din beställning är över 799 kr tillkommer inga extra kostnader för leverans. Vid beställningar under 799 kr tillkommer en serviceavgift på 99 kr. Dina varor kommer att packas i våra matkassar, som också ingår utan extra kostnad.
bottom of page